Rudnik nad Sanem, dnia 04.08.2020 r.
ZPF.271.16.3.2020
ZAWIADOMIENIE
O ODRZUCENIU OFERTY I UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Dot. przetargu nieograniczonego na
„Przebudowę dróg, zagospodarowanie terenu oraz przebudowę nawierzchni na działce na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem”
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), w imieniu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem zawiadamiam o odrzuceniu oferty nr 2 złożonej przez Przedsiębiorstwo MOLTER Sp. z o.o., Ruda Mała 47b, 36-060 Głogów Małopolski.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu złożono 4 oferty. W toku badania ofert przetargowych Zamawiający ustalił, że zaoferowana przez Wykonawcę cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. W związku z powyższym Zamawiający, działając na podstawie art. 90 ust. 1 i ust. 1a ustawy p.z.p., zwrócił się w dniu 29 lipca 2020 r. o udzielenie wyjaśnień oraz złożenie dowodów dotyczących wyliczenia zaoferowanej ceny ze szczególnym uwzględnieniem:
1) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dniapaździernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. 2177 z późn. zm),
2) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów,
3) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie,
4) wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska,
5) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
Zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy Pzp obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.
W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca złożył wyjaśnienia z których wynika, że podczas sporządzania kosztorysu błędnie zaniżono cenę oferty i po przeanalizowaniu kosztów oferta jest niedoszacowana, a w związku z tym zawiera rażąco niską cenę. Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy.
Uzasadnienie prawne:
Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy p.z.p.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), w imieniu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem zawiadamiam o unieważnieniu postępowania przetargowego.
Uzasadnienie faktyczne:
W przedmiotowym postępowaniu złożono 4 oferty. Oferta z najniższą ceną została odrzucona, natomiast cena kolejnej najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Uzasadnienie prawne:
Art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.).
BURMISTRZ
Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
mgr inż. Waldemar Grochowski