BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Przetargi Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Email Drukuj PDF
Ogłoszenie nr 540540585-N-2020 z dnia 11.12.2020 r.
Rudnik:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu

INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU

Numer: 764555-N-2020
Data: 10/12/2020

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem, Krajowy numer identyfikacyjny 83040946500000, ul. Rynek  40, 37-420  Rudnik, woj. podkarpackie, państwo Polska, tel. 015 8761002, 8761069, e-mail Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , faks 158 761 119.
Adres strony internetowej (url): www.rudnik.pl

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.2) Tekst, który należy dodać
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Numer sekcji: IV
Punkt: 5

1.Zakazana jest zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem możliwości dokonania zmian w umowie w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2) -6) ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zmian o których mowa§ 12 ust. 2 – 8 niniejszej umowy.

2.Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki istotnej zmiany treści umowy:

1)w zakresie zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku:

a)wystąpienia okoliczności niezależnych od Projektanta skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu, tj. między innymi:

-     z uwagi na skomplikowany charakter opracowania tj. brak w dokumentacji uzbrojenia terenu, wszystkich mediów przebiegających pod projektowaną inwestycją,

-     w związku z rozszerzeniem warunków technicznych,

-     z uwagi na przedłużające się uzgodnienia branżowe,

-     w związku z przedłużającą się procedurą uzyskania warunków technicznych przebudowy kolidującego uzbrojenia od właścicieli/użytkowników mediów zlokalizowanych na obszarze objętym pracami projektowymi,

-     z uwagi na konieczność oczekiwania na wydanie właściwych decyzji, opinii lub uzgodnień wymaganych przepisami prawa lub niniejszą umową z przyczyn niezależnych od Projektanta,

b)wystąpienia zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:

-     z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, lub

-     wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, a wykonanie zamówienia dodatkowego uniemożliwia wykonanie zamówienia podstawowego w terminie umownym.

We wszystkich powyższych przypadkach termin realizacji przedmiotu Umowy może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności.

2)zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia - w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy –jednoczesnym zmniejszeniem wynagrodzenia stosownie do postanowień ust. 2 pkt 3, przy czym zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia jest dopuszczalne w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego.

3)zmiana wysokości wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 2 umowy w związku z okolicznościami

wymienionymi w ust. 2 pkt 2) - o wartość zmniejszonego zakresu przedmiotu zamówienia,

3.Oprócz przypadku określonego w ust. 2 pkt 3, wynagrodzenie Projektanta, o którym mowa w § 4 ust. 2 może ulec zmianie, tj. obniżeniu lub podwyższeniu w przypadku zmiany:

1)stawki podatku od towarów i usług,

2)wysokości minimalnego wynagrodzenia za prace albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia a 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,

3)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,

- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Projektanta.

4.W przypadku zmiany o której mowa w ust. 3 pkt 1) wartość netto wynagrodzenia Projektanta nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług polegającej na jej podwyższeniu, warunkiem dokonania waloryzacji w tym przypadku będzie skierowanie do Zamawiającego pisemnego wniosku Projektanta zawierającego wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz szczegółowy sposób wyliczenia nowej kwoty wynagrodzenia Projektanta oraz szczegółowe uzasadnienie wpływu zmiany o której mowa w ust.3 pkt 1) na wynagrodzenie Projektanta.

5.W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 2) wynagrodzenie Projektanta ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Projektanta wynikającą ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej. Warunki dokonania waloryzacji wynagrodzenia określają postanowienia ust. 7.

6.W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 3 pkt 3) wynagrodzenie Projektanta ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Projektanta, jaki będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. Warunki dokonania waloryzacji wynagrodzenia określają postanowienia ust. 7.

7.W przypadkach określonych w ust. 3 pkt 2) i 3) warunkiem dokonania waloryzacji wynagrodzenia Projektanta będzie skierowanie przez Projektanta do Zamawiającego pisemnego wniosku zawierającego wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz szczegółowy sposób wyliczenia nowej kwoty wynagrodzenia Projektanta oraz szczegółowe uzasadnienie wpływu zmian o których mowa w ust. 3 odpowiednio pkt 2) lub 3) na koszty wykonania zamówienia przez Projektanta.

Projektant zobowiązany będzie udowodnić, że zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, ustalona na podstawie ustawy, przy tych samych założeniach przy których Projektant wyliczył cenę oferty netto, wpłynęła na zmianę tej ceny.

Do wniosku Projektant zobowiązany jest przedłożyć odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku i przedstawionych wyliczeń.

W szczególności w celu udowodnienia zmiany ceny oferty netto, Projektant będzie zobowiązany przedstawić porównanie kalkulacji ceny wyliczonej z oferty i kalkulacji ceny ofertowej netto wynikającej ze zmiany przepisów prawa. Przedstawienie porównania kalkulacji ceny ofertowej netto musi w sposób nie budzący wątpliwości wykazywać wpływ zmiany przepisów prawa na wysokość ceny w stosunku do ceny z oferty. Do przedstawionego porównania kalkulacji Projektant jest zobowiązany przedstawić dowody potwierdzające ponoszenie poszczególnych kosztów przy cenie ofertowej netto oraz ceny której zmiana wynika z przepisów prawa.

8.W przypadku uwzględnienia wniosku Projektanta o którym mowa w ust. 7, zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 2) i 3), pod warunkiem złożenia przez Projektanta pisemnego wniosku w terminie 30 dni od dnia wejścia przepisów dokonujących tych zmian, a jeżeli Projektant złoży wniosek po tym terminie - od chwili jego złożenia.

W przypadku zmiany o której mowa w ust. 4, a w przypadku gdy zgodnie z ust. 4 wymagane jest złożenie przez Projektanta wniosku - w przypadku uwzględnienia tego wniosku przez Zamawiającego, zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie przepisów dokonujących tych zmian.

9.W przypadku niewykazania przez Projektanta wpływu zmian, o których mowa w ust. 3 na wzrost wynagrodzenia Projektanta, Zamawiający ma prawo odmówić waloryzacji wynagrodzenia Projektanta do czasu przedstawienia wymaganego uzasadnienia oraz dokumentów potwierdzających żądania Projektanta.

10.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

 

                                                                                                                                                               BURMISTRZ
                                                                                                                                                       Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

                                                                                                                                                                                                                                                        mgr inż. Waldemar Grochowski

                                                                                                                

Ostatnia aktualizacja: piątek, 11 grudnia 2020 09:35  

Służby gminne