BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Archiwum

Zaproszenie do złożenia oferty

Email Drukuj PDF

Rudnik nad Sanem, dnia 19.11.2020 r.

 

ZPF.271.32.2020

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

na

„Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

w sezonie zimowym 2020/2021

 I.Zamawiający:

Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem,

ul. Rynek 40,

37– 420 Rudnik nad Sanem

II.Przedmiot zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2020/2021, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych i gminnych dróg wewnętrznych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu.

2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:

 

1)      Zadanie 1 – zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Rudnik nad Sanem. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej,

b)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

c)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność (mieszanka piaskowo – solna w stosunku wagowym 50% : 50%).

2)      Zadanie 2 – zimowe utrzymanie dróg na terenie Sołectwa Kopki, Sołectwa Chałupki i miasta Rudnik nad Sanem. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      przygotowanie i załadunek mieszanki piaskowo – solnej w stosunku wagowym 50%: 50% (z materiałów powierzonych przez Zamawiającego) do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej,

b)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

c)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność.

3)      Zadanie 3 – zimowe utrzymanie dróg na terenie Osiedla Stróża w Rudniku nad Sanem oraz Sołectwa Przędzel i Przędzel Kolonia. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

b)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność tj.: mieszanki piaskowo – solnej                 w stosunku wagowym 50%: 50% (z materiałów powierzonych przez Zamawiającego).

3. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach są podejmowane w następujący sposób:

1)      w przypadku zaistnienia sporadycznych jak i ciągłych zjawisk atmosferycznych decyzję o rozpoczęciu natychmiastowej akcji na drogach podejmuje Zamawiający lub osoba upoważniona przez Zamawiającego,

2)      odwołanie prowadzenia akcji następuje na podstawie decyzji Zamawiającego lub osoby upoważnionej.

4. Wymagania ogólne

1)      do odśnieżania oraz usuwania śliskości mogą być stosowane wyłącznie maszyny drogowe zarejestrowane, posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych oraz ubezpieczenie,

2)      w trakcie prac związanych z odśnieżaniem i posypywaniem dróg sprzęt musi być wyposażony w żółte/pomarańczowe pulsujące światła ostrzegawcze,

3)      wyjazd sprzętu powinien nastąpić niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów śniegu, zawiei i zamieci zagrażających bezpieczeństwu ruchu, jednak nie później niż w ciągu 2 godzin od polecenia wyjazdu na drogi wydanego przez Zamawiającego lub osobę upoważnioną,

4)      drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań.

5)      Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów oraz za szkody wynikłe z niewłaściwego świadczenia usługi.

5. Zamawiający nie przewiduje pełnienia przez Wykonawcę dyżuru zimowego tj. gotowości do świadczenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

6.Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.62.00.00-9 Usługi odśnieżania

III.  Wymagania związane z wykonaniem zamówienia:

1.      1. Planowany okres realizacji zamówienia: od dnia 01.12.2020 r. do dnia 31.03.2021 r.

2.      2. Kryterium wyboru oferty dla Zadania nr 1:

1)      cena za przygotowanie mieszanki  50 %

2)      cena za wykonanie usługi  50 %.

3.      3. Punkty przyznawane za podane w ust. 2 kryteria będą liczone według następującego wzoru:

 

Nr kryterium:

Wzór:

1 – Cena z przygotowanie mieszanki

Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100 x 50%

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert za przygotowanie 
                 mieszanki (zł)

- Cof -  cena podana w ofercie za przygotowanie mieszanki (zł)

 

2 – Cena za wykonanie usługi

Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100 x 50%

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert za wykonanie usługi (zł)

- Cof -  cena podana w ofercie za wykonanie usługi (zł)

 

4.      4. Kryterium wyboru oferty dla Zadania nr 2 i 3 – cena 100 %.

5.     5. Punkty przyznawane za podane w ust. 3 kryteria będą liczone według następującego wzoru:

 

Nr kryterium:

Wzór:

1 - Cena

Liczba punktów = (Cmin/Cof ) x 100 x waga

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert w danym zadaniu (zł)

 - Cof -  cena podana w ofercie w danym zadaniu(zł)


6.  Opis sposobu obliczenia ceny:

1)      Przy porównywaniu ofert Zamawiający bierze pod uwagę cenę brutto określoną za 1 godzinę efektywnej pracy sprzętu (odrębnie dla każdego zadania) – podana cena będzie obowiązywała przez cały okres realizacji umowy

2)      Wykonawca musi podać cenę za kompleksową realizację przedmiotu zamówienia. Cena obejmować będzie wartość wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z wykonywaniem zamówienia. 

3)      Cena podana w ofercie jest ceną stałą w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia i nie może podlegać jakimkolwiek zmianom. 

4)      Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który spełniając warunki określone w zaproszeniu do złożenia oferty otrzyma największą liczbę punktów.

IV.            Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1.      1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1)      nie podlegają wykluczeniu,

2)      spełniają warunki udziału w postępowaniu.

2.      2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

1)      kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

2)      sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy oraz wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę min. 30 000,00 zł.

3)      zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

3.      3. Ocena spełniania wymaganych warunków zostanie dokonana według reguły „spełnia” albo „nie spełnia” na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów.

4.      4. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1)      formularz ofertowy (wg wzoru z Załącznika nr 1) – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę,

2)      dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione,

3)      W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy muszą złożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru z Załącznika nr 2,

4)      W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy muszą złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru z Załącznika nr 3),

5)      Formularz klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych według wzoru z Załącznika nr 4;

5. Dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności jest wymagany przed podpisaniem umowy.

V.            Termin składania i otwarcia ofert:

1. Ofertę w formie pisemnej należy złożyć do dnia 27.11.2020 r. w Urzędzie Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem, ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem, pok. nr 7 (Sekretariat), do godz. 10:00, przesłać poprzez e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

2.  Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27.11.2020 r. o godz. 10:30 w budynku Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem, w pokoju nr 13 (Sala posiedzeń).

3.           3. Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu przed zawarciem umowy polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej niezbędnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

VI.            Załączniki:

-

alt Zaproszenia do złozenia oferty

alt Załącznik nr 1 – Formularz oferty,

alt Załącznik nr 2 – Formularz oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu,

alt Załącznik nr 3 – Formularz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

alt Załącznik nr 4 – Formularz klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych;

alt Załacznik nr 5 – Wzór umowy dla Zadania nr 1,

alt Załacznik nr 6 – Wzór umowy dla Zadania nr 2,

 alt Załacznik nr 7 – Wzór umowy dla Zadania nr 3.

 

                                                                                                Z up. Burmistrza

                                                                                                                                                                                                        Dariusz Świta

                                                                                                                                                                                      Inspektor ds. Zamówień publicznych

                                                                                                                                                                                            funduszy i środków pomocowych

 

800x600 Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Rudnik nad Sanem, dnia 19.11.2020 r.

 

 

 

 

ZPF.271.32.2020

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

na

„Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

w sezonie zimowym 2020/2021”

 

 

I.            Zamawiający:

Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem,

ul. Rynek 40,

37    – 420 Rudnik nad Sanem

 

II.            Przedmiot zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w sezonie zimowym 2020/2021, związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych i gminnych dróg wewnętrznych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, polegające na zmniejszeniu lub ograniczeniu zakłóceń w ruchu drogowym wywołanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak śliskość zimowa oraz opady śniegu.
  2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:

1)      Zadanie 1 – zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta Rudnik nad Sanem. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      przygotowanie, gromadzenie oraz przechowywanie materiałów do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej,

b)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

c)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność (mieszanka piaskowo – solna w stosunku wagowym 50% : 50%).

2)      Zadanie 2 – zimowe utrzymanie dróg na terenie Sołectwa Kopki, Sołectwa Chałupki i miasta Rudnik nad Sanem. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      przygotowanie i załadunek mieszanki piaskowo – solnej w stosunku wagowym 50%: 50% (z materiałów powierzonych przez Zamawiającego) do zapobiegania powstaniu oraz usuwaniu śliskości zimowej,

b)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

c)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność.

3)      Zadanie 3 – zimowe utrzymanie dróg na terenie Osiedla Stróża w Rudniku nad Sanem oraz Sołectwa Przędzel i Przędzel Kolonia. Zakres usługi obejmuje m.in.:

a)      odśnieżanie tj. usuwanie śniegu z dróg,

b)      usuwanie śliskości zimowej tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowanie śliskości przez stosowanie środków zwiększających przyczepność tj.: mieszanki piaskowo – solnej                 w stosunku wagowym 50%: 50% (z materiałów powierzonych przez Zamawiającego).

  1. Decyzje o podejmowaniu akcji na drogach są podejmowane w następujący sposób:

1)      w przypadku zaistnienia sporadycznych jak i ciągłych zjawisk atmosferycznych decyzję o rozpoczęciu natychmiastowej akcji na drogach podejmuje Zamawiający lub osoba upoważniona przez Zamawiającego,

2)      odwołanie prowadzenia akcji następuje na podstawie decyzji Zamawiającego lub osoby upoważnionej.

  1. Wymagania ogólne

1)      do odśnieżania oraz usuwania śliskości mogą być stosowane wyłącznie maszyny drogowe zarejestrowane, posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych oraz ubezpieczenie,

2)      w trakcie prac związanych z odśnieżaniem i posypywaniem dróg sprzęt musi być wyposażony w żółte/pomarańczowe pulsujące światła ostrzegawcze,

3)      wyjazd sprzętu powinien nastąpić niezwłocznie po ustaniu opadów śniegu lub w ich trakcie, w przypadku występowania ciągłych opadów śniegu, zawiei i zamieci zagrażających bezpieczeństwu ruchu, jednak nie później niż w ciągu 2 godzin od polecenia wyjazdu na drogi wydanego przez Zamawiającego lub osobę upoważnioną,

4)      drogi muszą zostać odśnieżone w sposób nie utrudniający włączenia się do odśnieżanej drogi z dróg przyległych w rejonie skrzyżowań.

5)      Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność za jakość zastosowanych materiałów oraz za szkody wynikłe z niewłaściwego świadczenia usługi.

  1. Zamawiający nie przewiduje pełnienia przez Wykonawcę dyżuru zimowego tj. gotowości do świadczenia usługi związanej z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.
  2. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.62.00.00-9 Usługi odśnieżania

 

III.            Wymagania związane z wykonaniem zamówienia:

1.      Planowany okres realizacji zamówienia: od dnia 01.12.2020 r. do dnia 31.03.2021 r.

2.      Kryterium wyboru oferty dla Zadania nr 1:

1)      cena za przygotowanie mieszanki  50 %

2)      cena za wykonanie usługi  50 %.

3.      Punkty przyznawane za podane w ust. 2 kryteria będą liczone według następującego wzoru:

Nr kryterium:

Wzór:

1 – Cena z przygotowanie mieszanki

Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100 x 50%

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert za przygotowanie 
                 mieszanki (zł)

- Cof -  cena podana w ofercie za przygotowanie mieszanki (zł)

 

2 – Cena za wykonanie usługi

Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 100 x 50%

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert za wykonanie usługi (zł)

- Cof -  cena podana w ofercie za wykonanie usługi (zł)

 

 

4.      Kryterium wyboru oferty dla Zadania nr 2 i 3 – cena 100 %.

5.      Punkty przyznawane za podane w ust. 1 kryteria będą liczone według następującego wzoru:

Nr kryterium:

Wzór:

1 - Cena

Liczba punktów = (Cmin/Cof ) x 100 x waga

gdzie:

 - Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert w danym zadaniu (zł)

 - Cof -  cena podana w ofercie w danym zadaniu(zł)

 

6.      Opis sposobu obliczenia ceny:

1)      Przy porównywaniu ofert Zamawiający bierze pod uwagę cenę brutto określoną za 1 godzinę efektywnej pracy sprzętu (odrębnie dla każdego zadania) – podana cena będzie obowiązywała przez cały okres realizacji umowy

2)      Wykonawca musi podać cenę za kompleksową realizację przedmiotu zamówienia. Cena obejmować będzie wartość wszystkich zobowiązań Wykonawcy związanych z wykonywaniem zamówienia. 

3)      Cena podana w ofercie jest ceną stałą w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia i nie może podlegać jakimkolwiek zmianom. 

4)      Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, który spełniając warunki określone w zaproszeniu do złożenia oferty otrzyma największą liczbę punktów.

 

IV.            Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1.      O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1)      nie podlegają wykluczeniu,

2)      spełniają warunki udziału w postępowaniu.

2.      Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

1)      kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

2)      sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy oraz wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę min. 30 000,00 zł.

3)      zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

3.      Ocena spełniania wymaganych warunków zostanie dokonana według reguły „spełnia” albo „nie spełnia” na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów.

4.      Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1)      formularz ofertowy (wg wzoru z Załącznika nr 1) – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę,

2)      dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiednich uprawnień/pełnomocnictw osób podpisujących ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione,

3)      W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy muszą złożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru z Załącznika nr 2,

4)      W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy muszą złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru z Załącznika nr 3),

5)      Formularz klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych według wzoru z Załącznika nr 4;

 

V.            Termin składania i otwarcia ofert:

1.      Ofertę w formie pisemnej należy złożyć do dnia 27.11.2020 r. w Urzędzie Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem, ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem, pok. nr 7 (Sekretariat), do godz. 10:00, przesłać poprzez e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

2.      Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 27.11.2020 r. o godz. 10:30 w budynku Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem, w pokoju nr 13 (Sala posiedzeń).

3.      Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu przed zawarciem umowy polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej niezbędnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

 

VI.            Załączniki:

-        Załącznik nr 1 – formularz oferty,

-        Załącznik nr 2 – formularz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia,

-        Załącznik nr 3 – formularz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

-        Załącznik nr 4 – formularz klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych,

-        Załącznik nr 5– wzór umowy dla Zadania 1 ,

-        Załącznik nr 6 – wzór umowy dla Zadania 2,

-        Załącznik nr 7 – wzór umowy dla Zadania 3.

 

                                                                                         Z up. Burmistrza

 

                                                                                                                  Dariusz Świta

                                                                                              Inspektor ds. Zamówień publicznych

                                                                                                 funduszy i środków pomocowych

 

 

Służby gminne