Do zadań stanowiska pracy do spraw obsługi Rady i jej organów należy
w szczególności:
1. przygotowywanie we współpracy z właściwymi stanowiskami merytorycznymi materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Miejską i jej organy,
3. przekazywanie za pośrednictwem stanowiska pracy do spraw administracyjno-kancelaryjnych korespondencji do i od Rady, jej organów oraz poszczególnych radnych,
4. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej organów,
5. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych
z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej organów,
6. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
7. prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień Rady i jej organów,
8. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
9. organizowanie szkoleń radnych,
10. prowadzenie spraw związanych z wyborami do sejmu i senatu,
11. prowadzenie spraw związanych z wyborami do samorządów,
12. prowadzenie spraw związanych z wyborami organów pomocniczych Rady.