BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Archiwum

Wyjaśnienie treści s.i.w.z.

Email Drukuj PDF

Rudnik nad Sanem, dnia 06.11.2015 r.

 

ZPF.271.21.1.2015

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Dot. przetargu nieograniczonego na

„Zakup energii elektrycznej dla Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

i podległych jednostek organizacyjnych w latach 2016 - 2017.

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (s.i.w.z.) wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:

 

WYKONAWCA 1:

Pytanie 1:

Czy Zamawiający dysponuje tytułem prawnym (akt notarialny, umowa najmu, umowa dzierżawy, itp.), który upoważnia go do swobodnego dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia. Brak takiego tytułu może skutecznie uniemożliwić dalsze czynności związane ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do lokalnego Operatora Systemu dystrybucyjnego zgodnie z jego procedurami. W związku z czy prosimy o przekazanie informacji o sposobie i formie dysponowania obiektami

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż dysponuje tytułami prawnymi do obiektów wyszczególnionych w Załączniku nr 1 do umowy (wykaz PPE). Obiekty o których mowa powyżej dwukrotnie przechodziły procedurę zmiany Sprzedawcy energii.


Pytanie 2:

Czy istnieje możliwość podpisania umów drogą korespondencyjną?

Odpowiedź:

Tak.

 

Pytanie 3:

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica. numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- moc umowna;

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- informacje dotyczące wypowiedzenia umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej urnowy;

- numer ewidencyjny PPE;

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie posiada ww. danych w wersji Excel. Większość informacji, o których mowa powyżej jest zawarta w Załączniku nr 1 do Umowy (w razie potrzeby Zamawiający udostępni je w wersji .doc).

Operatorem systemu dystrybucyjnego, zgodnie z § 3 ust. 9 s.i.w.z. jest PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów – umowy zawarte na czas nieokreślony (§ 3 ust. 8 s.i.w.z.).  

Na podstawie umowy ZPF.272.42.2013 z dnia 3 grudnia 2013 roku Sprzedawcą energii elektrycznej jest ENERGA – Obrót S.A., Aleja Grunwaldzka 472, 80 – 309 Gdańsk. Umowa obowiązuje do dnia 31.12.2015 roku (§ 3 ust. 7 s.i.w.z.).

Planowane roczne zużycie energii w rozbiciu na poszczególne PPE Zamawiający przekaże Wykonawcy, po wyborze najkorzystniejszej oferty.

 

Pytanie 4:

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dokumenty (pełnomocnictwo, NIP, Regon, KRS) do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że jeżeli w procesie administracyjnym dotyczącym zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego wymagane będą pełnomocnictwa lub dodatkowe informacje i dokumenty to Zamawiający zobowiązuje się do niezwłocznego ich udzielenia (zgodnie z postanowieniami § 2 ust. 2 pkt. 3 Załącznika nr 5 Wzór umowy).

 

Pytanie 5:

Zwracamy się z pytaniem w jakich grupach taryfowych są rozliczane obiekty oświetlenia ulicznego przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że zgodnie z informacjami podanymi w Załączniku nr 6 dla obiektów oświetlenia ulicznego obowiązuje taryfa C11 całodobowa.

 

Pytanie 6:

Wnioskujemy o dodanie w par. 1 ustępu w brzmieniu: „Zamawiający oświadcza, iż energia elektryczna będzie zużywana na potrzeby odbiorcy końcowego.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na dodanie ww. zapisu. Charakter działalności Zamawiającego jak i specyfikacja poszczególnych PPE jasno przesądza o tym, że kupowana energia jest przeznaczona na własny użytek.

 

Pytanie 7:

Zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający wykreśli par. 3 ust. 2? Informujemy, że Wykonawca nie jest uprawniony do zwalniania Zamawiającego z obowiązków lub opłat dot. bilansowania.  

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie ww. zapisu.

 

Pytanie 8:

Zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający wykreśli par. 3 ust. 4 - zapis dot. relacji z OSD. Proponujemy w to miejsce wstawić zapis: „Wykonawca nie odpowiada za parametry jakościowe energii dostarczanej przez OSD. Występowanie przerw lub ograniczeń w dostarczaniu energii jest niezależne od Wykonawcy i nie stanowi niewykonywania lub nienależytego wykonywania Umowy przez Wykonawcę.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie lub zmianę ww. zapisu.

 

Pytanie 9:

Wnioskujemy o dostosowanie par. 6 ust. 1 do zaktualizowanego art. 6b ustawy - Prawo energetyczne, który przyznaje przedsiębiorstwu energetycznemu możliwość wstrzymania dostarczania energii elektrycznej w przypadku gdy odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności. Przywołany przepis ustawy – Prawo energetyczne w obecnym brzmieniu nie uzależnia możliwości wstrzymania dostarczania energii elektrycznej od wezwania i wyznaczenia dodatkowego terminu, w przeciwieństwie do zapisu zawartego we wzorze umowy oraz od powiadomienia o zamiarze wstrzymania energii i wypowiedzenia umowy.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. zapisu.

 

Pytanie 10:

W odniesieniu do par. 7 ust. 6 oraz par. 9 ust. 2 pkt. 4), informujemy, że Zamawiający powinien określić czy zwiększenie ilości PPE będzie dokonywane w ramach zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7 ustawy – Prawo zamówień publicznych, czy Zamawiający będzie dokonywał zwiększenia w ramach prawa opcji - art. 34 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Odpowiedź:

W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie przewidział udzielania zamówień uzupełniających. Zapis o ewentualnej zmianie ilości PPE jest konieczny do zmiany warunków realizacji zamówienia w związku z sytuacjami, które mogą się wydarzyć w okresie obowiązywania umowy. Zawarcie umowy na dostawę energii nie może w żaden sposób ograniczać praw Zamawiającego w gospodarowaniu swoim mieniem (sprzedaż, najem, kupno itp.).

 

Pytanie 11:

Wnioskujemy o wykreślenie par. 8 ust. 1 - zapis jest tak sformułowany, że naliczenie kary może być niemożliwe. Kar za nie wykonanie części zobowiązań nie można rozliczać za dni zwłoki, w szczególności w związku z tym, że umowa nie precyzuje wielu terminów na wykonanie określonych obowiązków.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie ww. zapisu.


Pytanie 12:

Wnioskujemy o wykreślenie par. 9 ust. 2 pkt. 2) – informujemy, iż określenie grupy taryfowej w opisie przedmiotu zamówienia jest jednym z najważniejszych elementów tego opisu, Wykonawca składa bowiem ofertę przy założeniu zakwalifikowania Zamawiającego do określonej grupy taryfowej. Tym samym należy mieć na uwadze ryzyko (które w głównej mierze obciąża jednak Zamawiającego), iż zmiana grupy taryfowej może stanowić istotną zmianę umowy nie dopuszczalną w świetle art. 144 ustaw – Prawo zamówień publicznych, o ile nie zostały przewidziane w umowie warunki dokonania tej zmiany, i pociągać za sobą ryzyko unieważnienia umowy w zakresie dokonanej zmiany.

Równocześnie należy mieć na uwadze treść art. 140 ust. 1 i ust. 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych, który stanowi, iż zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie, a umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dostawa energii jest dostawą bardzo specyficznego dobra, którego tożsamość opiera się również na sposobie rozliczenia jego dostaw (grupa taryfowa). Zmiana grupy taryfowej może więc być uznana za prowadzącą do zmiany tożsamości przedmiotu zamówienia. W konsekwencji zapis ten może pociągać za sobą ryzyko unieważnienia umowy w zakresie dokonanej zmiany w oparciu o naruszenie art. 140 ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na usunięcie ww. zapisu.

Zapis o ewentualnej zmianie grupy taryfowej jest konieczny do zmiany warunków realizacji zamówienia w związku z sytuacjami, które mogą się wydarzyć w okresie obowiązywania umowy. Zawarcie umowy na dostawę energii nie może w żaden sposób ograniczać praw Zamawiającego w gospodarowaniu swoim mieniem (sprzedaż, najem, kupno itp.), a także w zmianach organizacyjnych lub działaniach zmierzających do poszukiwania nowych rozwiązań i oszczędności, jeżeli zajdą takie okoliczności.

 

WYKONAWCA 2:

Pytanie 1:

Czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umów droga korespondencyjną?

Odpowiedź:

Tak.

 

Pytanie 2:

Czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia zamiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po wyborze Wykonawcy?

Odpowiedź:

Zob. odpowiedź na pytanie 3 Wykonawca 1.

 

Pytanie 3:

Kto jest aktualnym sprzedawcą dla poszczególnych PPE?

Odpowiedź:

Zob. odpowiedź na pytanie 3 Wykonawca 1.

 

Pytanie 4:

Czy zamawiający ma obecne umowy zawarte w akcjach promocyjnych? Jaki jest okres wypowiedzenia aktualnie obowiązujących umów?

Odpowiedź:

Zamawiający nie posiada umów zawartych w akcjach promocyjnych. Ponadto zob. odpowiedź na pytanie 3 Wykonawca 1.

 

                                                                               

 

                                                                                                               BURMISTRZ

                                                                                                     Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

 

                                                                                                       mgr inż. Waldemar Grochowski


 

Załączniki do pobrania:

Wyjaśnienie treści siwz

Ostatnia aktualizacja: piątek, 06 listopada 2015 12:02  

Służby gminne