BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Archiwum

Wyjaśnienie treści s.i.w.z. (II)

Email Drukuj PDF

Rudnik nad Sanem, dnia 09.11.2015 r.

 

 

 

ZPF.271.21.2.2015

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (II)

Dot. przetargu nieograniczonego na

„Zakup energii elektrycznej dla Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

i podległych jednostek organizacyjnych w latach 2016 - 2017.

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (s.i.w.z.) wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:

 

WYKONAWCA 1:

Pytanie 1:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §4 ust. 2 – Z uwagi na brak informacji o mogącej wystąpić, w trakcie realizacji umowy, zmianie przepisów prawa wprowadzających nowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: "Ceny określone w ust. 1 ulegną zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego, a także zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany Ustawy Prawo Energetyczne, Ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej. Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy."

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę zapisów projektu umowy poprzez przewidzenie możliwości zmiany ceny w zakresie zaproponowanym przez Wykonawcę. Intencją Zamawiającego jest uzyskanie gwarancji niezmienności ceny za 1 kWh w okresie obowiązywania nowej umowy sprzedaży energii. Zamawiający dopuszcza zmianę ceny wyłącznie w przypadku zmiany wysokości podatku VAT i akcyzy. W przypadku zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa Wykonawca ponosi ryzyko związane z ich zmianą i taką ewentualność powinien przewidzieć w momencie kalkulacji ceny. Z tą działalnością wiąże się również ryzyko gospodarcze, które ponoszą przedsiębiorcy w związku z ewentualnymi zmianami warunków świadczenia swoich usług. Okoliczności nieprzewidziane przez oferenta mieszczą się w granicach ryzyka gospodarczego. W przedmiotowym zakresie wszyscy oferenci mają równe szanse.

 

Pytanie 2:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §5 ust. 10 – czy Zamawiający dopuści możliwość wystawiania dla każdego płatnika jednej faktury VAT obejmującej więcej niż jedno PPE z dołączonym załącznikiem ze zużyciem dla każdego punktu poboru osobno?

Ponadto w §5 ust. 9 prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający dopuści możliwość wystawiania osobnej faktury dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w zakresie wszystkich przepompowni oraz osobnej faktury na pozostałe punkty poboru łącznie z wyszczególnieniem zużycia na każdym punkcie osobno?

Odpowiedź:

Ad. 1. Tak. Zamawiający dokona zmiany treści s.i.w.z.

Ad. 2. Tak.


Pytanie 3:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §6 ust. 1 – Informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne obowiązek pisemnego powiadomienia odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego 14-dniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie przedmiotowego zapisu do treści zgodnej z ustawą Prawo energetyczne, poprzez usunięcie słów „(…) pomimo uprzedniego powiadomienia na piśmie o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. zapisów.


Pytanie 4:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §7 ust. 6, §9 ust. 2 pkt 2 i 4 oraz §4 ust. 3 a także §16 SIWZ – Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. zapisów.


Pytanie 5:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §8 ust. 1 – Informujemy, że zapisy dotyczące kar umownych są nieproporcjonalne i naruszają zasadę równości stron w stosunku cywilnoprawnym. Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie adekwatnych kar umownych lub o usunięcie powyższych zapisów w całości. Zaznaczamy także, iż określone przez Zamawiającego kary za ewentualne uchybienia w zakresie rozliczeń z Odbiorcą w opinii Wykonawcy nie przekładają się na szkodę Zamawiającego. W przypadku wyrażenia zgody na rezygnację z kar umownych zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów do treści: „Strony ponoszą wobec siebie odpowiedzialność odszkodowawczą na zasadach ogólnych do wysokości poniesionej szkody (straty)”. Informujemy jednocześnie, że zapisy w obecnym kształcie wpływają na wzrost ryzyka związanego z realizacją umowy po stronie Wykonawcy, co z kolei może negatywnie wpłynąć na kalkulację ceny ofertowej dla Zamawiającego.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. zapisów.


Pytanie 6:

Załącznik nr 5 – wzór umowy - §8 ust. 2 – Zwracamy się z prośbą o określenie, iż w razie naliczenia kar umownych, Odbiorca każdorazowo wystawi Sprzedawcy notę obciążeniową. Informujemy, że kary umowne nie podlegają opodatkowaniu VAT, a w związku z tym, w celu ich udokumentowania nie wystawia się faktur VAT. Dla celów rachunkowych zarówno otrzymanie kary umownej, jak i jej zapłata kwalifikowane są do pozostałej działalności operacyjnej jednostki. Jak bowiem wynika z art. 3 ust. 1 pkt 32 lit. g) ustawy o rachunkowości, przez pozostałe koszty i pozostałe przychody operacyjne rozumie się koszty i przychody związane m.in. z odszkodowaniami i karami. Kary te należy ująć w księgach rachunkowych, a odpowiednią formą ich udokumentowania jest nota obciążeniowa. Ponadto informujemy, że ze względu na sposób działania systemu bilingowego, Wykonawca nie ma możliwości rozliczenia naliczonej kary umownej po jej automatycznym potrąceniu.

Odpowiedź:

Zamawiający dokona zmiany treści s.i.w.z.

 

Pytanie 7:

SIWZ - §3 pkt 6 oraz II.1.4) Ogłoszenia - Wykonawca zwraca się z prośbą o wskazanie właściwej grupy taryfowej, zgodnej z zawartą z OSD umową na dystrybucję energii elektrycznej dla punktów poboru energii Zamawiającego. Jednocześnie informujemy, że procedura zmiany sprzedawcy może nastąpić wyłącznie na obecnych parametrach. Zmiana parametrów dystrybucyjnych nie jest częścią procesu zmiany sprzedawcy. W związku z tym zwracamy się z prośbą o dokonanie ewentualnych zmian grupy taryfowej po dokonaniu procesu zmiany sprzedawcy.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę ww. zapisów. Grupy taryfowe zostały wskazane w Załączniku nr 1 do umowy.

 

Pytanie 8:

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

a) danych dla każdego punktu poboru:

- nazwa i adres firmy;

- opis punktu poboru;

- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);

- grupa taryfowa (obecna i nowa);

- planowane roczne zużycie energii;

- numer licznika;

- Operator Systemu Dystrybucyjnego;

- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

- numer aktualnie obowiązującej umowy;

- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

- numer ewidencyjny PPE;

- czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;

b) dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

- pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy;

- dokument nadania numeru NIP;

- dokument nadania numeru REGON;

- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

Odpowiedź:

Odpowiedzi udzielono w dniu 6 listopada 2015 roku.

 

Pytanie 9:

Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę?

Odpowiedź:

Tak. Odpowiedzi udzielono w dniu 6 listopada 2015 roku.


Pytanie 10:

Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

a) Kto jest dotychczasowym sprzedawcą energii elektrycznej?

b) Czy dotychczasowe umowy sprzedaży wymagają wypowiedzenia? Jeśli tak czy Zamawiający samodzielnie je wypowie?

c) Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?

Odpowiedź:

Odpowiedzi udzielono w dniu 6 listopada 2015 roku.


Pytanie 11:

Prosimy o podanie szacowanego zużycia odrębnie dla oświetlenia ulicznego.

Odpowiedź:

Szacunkowe zużycie energii dla oświetlenia ulicznego wynosi 538 315 kWh rocznie.


Pytanie 12:

Czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?

Odpowiedź:

Tak. Odpowiedzi udzielono w dniu 6 listopada 2015 roku.

                                                                                

                                                                                                                BURMISTRZ

                                                                                                   Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

 

                                                                                                       mgr inż. Waldemar Grochowski


 

Załączniki do pobrania:

Wyjaśnienie treści siwz (II)

Ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 09 listopada 2015 13:14  

Służby gminne