Do zadań stanowisk pracy do spraw podatków i opłat należy w szczególności:
1. prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego i od nieruchomości,
2. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
3. gromadzenie i przechowywanie oraz zbadanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
4. przygotowywanie projektów aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
5. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
6. prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych oraz ich aktualizacji,
7. przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków
i opłat,
8. przygotowywanie sprawozdań i informacji dotyczących podatków
i zobowiązań pieniężnych,
9. księgowanie podatków i zobowiązań pieniężnych.