O G Ł O S Z E N I E
Informuję, że w dniu 26 marca 2014 r. odbędzie się trzydziesta sesja Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem.
Sesja odbędzie się w sali posiedzeń Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem o godz. 900.
Proponowany porządek sesji:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
2. Informacja burmistrza Gminy i Miasta o pracy między sesjami.
Informację przedstawi burmistrz Gminy i Miasta Waldemar Grochowski.
3. Przedstawienie sprawozdania burmistrza Gminy i Miasta z realizacji programu współpracy Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2013 r.
Sprawozdanie przedstawi Pan Andrzej Gołębiowski.
4. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) zmiany uchwały budżetowej na 2014 r.
- projekt uchwały przedstawi Skarbnik Gminy Pan Paweł Koń;
- opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pan Ryszard Piekarz przewodniczący Komisji,
2) wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki
- projekt uchwały przedstawi Skarbnik Gminy Pan Paweł Koń;
- opinię Komisji Budżetu i Finansów przedstawi Pan Ryszard Piekarz przewodniczący Komisji,
3) wyrażenia zgody na nabycie do gminnego zasobu nieruchomości działki nr ewid. 4054/3 o powierzchni 0,0215 ha położonej w Rudniku nad Sanem
- projekt uchwały przedstawi Pani Anna Zaguła;
- opinię Komisji Rozwoju Gospodarczego, Zagospodarowania Przestrzennego i Rolnictwa przedstawi Pan Edward Wołoszyn przewodniczący Komisji,
4) przystąpienia Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem do realizacji projektu pn. „Nauka najlepszą inwestycją – program rozwojowy Publicznego Gimnazjum im. Orląt w Rudniku nad Sanem” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2
- projekt uchwały przedstawi Pani Halina Sobota Kierownik MGZEAS;
- opinię Komisji Oświaty i Wychowania przedstawi Pani Elżbieta Maczuga przewodnicząca Komisji,
5) udzielenia pełnomocnictwa dla Lidera Partnerstwa do reprezentowania Partnera projektu pn. „Nauka najlepszą inwestycją – program rozwojowy Publicznego Gimnazjum im. Orląt w Rudniku nad Sanem” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2
- projekt uchwały przedstawi Pani Halina Sobota Kierownik MGZEAS;
- opinię Komisji Oświaty i Wychowania przedstawi Pani Elżbieta Maczuga przewodnicząca Komisji,
6) określenia szczegółowych zasad przyznawania i odpłatności za pomoc rzeczową w formie jednego gorącego posiłku dziennie dla rodzin i osób go pozbawionych oraz zasad zwrotu wydatków za te świadczenia
- projekt uchwały przedstawi Pani Władysława Binkowska kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
7) przyjęcia programu osłonowego w zakresie dożywiania „Pomoc Gminy w zakresie dożywiania na lata 2014 – 2020”,
- projekt uchwały przedstawi Pani Władysława Binkowska kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
8) trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania
- projekt uchwały przedstawi Pani Władysława Binkowska kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
9) przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2014 – 2016 dla Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
- projekt uchwały przedstawi Pani Władysława Binkowska kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
10) przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Rudnik nad Sanem
- projekt uchwały przedstawi Pan Józef Łojek Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
11) przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem na rok 2014
- projekt uchwały przedstawi Pani Ewa Sudoł;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
12) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2014
- projekt uchwały przedstawi Pani Maria Lachowicz Przewodnicząca Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi Pani Maria Łój przewodnicząca Komisji,
13) udzielenia pomocy finansowej Województwu Podkarpackiemu na realizację zadania publicznego
- projekt uchwały przedstawi Pani Maria Sagan;
- opinię Komisji Rozwoju Gospodarczego, Zagospodarowania Przestrzennego i Rolnictwa przedstawi Pan Edward Wołoszyn przewodniczący Komisji,
14) wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania
- projekt uchwały przedstawi Pan Skarbnik Gminy Pan Paweł Koń;
- opinię Komisji Budżetu i Finansów Pan Ryszard Piekarz przewodniczący Komisji.
5. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem na 2014 r.
Plan pracy przedstawi Pani Grażyna Sowa przewodnicząca Komisji.
6. Zapoznanie Rady Miejskiej z planami pracy na 2014 r. pozostałych stałych Komisji Rady Miejskiej.
- plany pracy przedstawią przewodniczący poszczególnych Komisji.
7. Przyjęcie „Analizy stanu ładu i porządku publicznego w 2013 roku na terenie działania Komisariatu Policji w Rudniku nad Sanem
Analizę przedstawi Komendant Komisariatu Policji w Rudniku nad Sanem podinspektor Grzegorz Okleja,
- opinię Komisji Ochrony Środowiska, Opieki Społecznej, Zdrowia, Ładu i Porządku przedstawi radna Maria Łój przewodnicząca Komisji.
8. Informacja przewodniczących Komisji o pracy między sesjami.
9. Wolne wnioski i zapytania.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
mgr Edward Wołoszyn