Rudnik nad Sanem, dnia 17.11.2017 r.
ZPF.271.25.1.2017
WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (I)
Dot. przetargu nieograniczonego na
„Zakup energii elektrycznej dla Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem i podległych jednostek organizacyjnych w latach 2018 - 2019”
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (s.i.w.z.) wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:
Pytanie 1:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na wskazany adres e mail?
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 2:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
Odpowiedź:
Tak
Pytanie 3:
Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?
Odpowiedź:
Nie
Pytanie 4:
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny jednostkowej w razie niezależnych od Wykonawcy zmian przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, iż nie wyraża zgody na zmianę zapisów projektu umowy poprzez przewidzenie możliwości zmiany ceny w zakresie zaproponowanym przez Wykonawcę. Intencją Zamawiającego jest uzyskanie gwarancji niezmienności ceny za 1 kWh w okresie obowiązywania nowej umowy sprzedaży energii. Zamawiający dopuszcza zmianę ceny wyłącznie w przypadku zmiany wysokości podatku VAT i akcyzy. W przypadku zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa Wykonawca ponosi ryzyko związane z ich zmianą i taką ewentualność powinien przewidzieć w momencie kalkulacji ceny. Z tą działalnością wiąże się również ryzyko gospodarcze, które ponoszą przedsiębiorcy w związku z ewentualnymi zmianami warunków świadczenia swoich usług. Okoliczności nieprzewidziane przez oferenta mieszczą się w granicach ryzyka gospodarczego. W przedmiotowym zakresie wszyscy oferenci mają równe szanse.
Pytanie 5:
Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu czy wynosi on 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?
Odpowiedź:
Okres rozliczeniowy wynosi 2 miesiące.
Pytanie 6:
Czy okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE jest zgodny z miesiącem kalendarzowym?
Odpowiedź:
Nie.
Pytanie 7:
Czy dla obiektów objętych postępowaniem procedura zmiany sprzedawcy energii elektrycznej przeprowadzona będzie po raz pierwszy czy jest to kolejna zmiana?
Odpowiedź:
Obiekty o których mowa powyżej trzykrotnie przechodziły procedurę zmiany Sprzedawcy energii.
Pytanie 8:
Kto jest aktualnym sprzedawcą energii elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii?
Odpowiedź:
Na podstawie umowy ZPF.272.67.2015 z dnia 15 listopada 2015 roku Sprzedawcą energii elektrycznej jest Innogy Polska Spółka Akcyjna, Wybrzeże Kościuszkowskie 41, 00 – 347 Warszawa. Umowa obowiązuje do dnia 31.12.2017 roku.
Nie przedłuża się terminu składania ofert.
BURMISTRZ
Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
mgr inż. Waldemar Grochowski