Rudnik nad Sanem, dnia 26.03.2018 r.
ZPF.271.10.1.2018
WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (I)
Dot. przetargu nieograniczonego na „Przebudowę targowiska w Rudniku nad Sanem (III)”
realizowanego w ramach operacji typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów”
w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”
w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury”
objętego PROW na lata 2014 – 2020
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (s.i.w.z.) wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:
WYKONAWCA 1:
Pytanie 1:
Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie treści SIWZ w kwestii dotyczącej konstrukcji placu Targowego. Dokumentacja projektowa przewiduje wykonanie jednowarstwowej nawierzchni bitumicznej gr. 5 cm. Kierując się doświadczeniem przy realizacji obiektów tego typu osiągnięcie projektowanych spadków podłużnych i poprzecznych (0,025%, 0,5% itp.) w technologii jednowarstwowej jest praktycznie nieosiągalne. Proponujemy zmianę na technologię dwuwarstwową min. 4 cm warstwa wiążąca i 3 cm warstwa ścieralna która zapewni trwałość i właściwą geometrię w zakładanym okresie gwarancji.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zmianie ulega technologia wykonania nawierzchni placu targowego z jednowarstwowej (o grubości warstwy ścieralnej 5 cm) na technologię dwuwarstwową: warstwa wiążąca o grubości 4 cm oraz warstwa ścieralna o grubości 3 cm. Powyższe zmiany należy uwzględnić podczas wyceny i wykonania robót.
WYKONAWCA 2:
Pytanie 1:
Dokumentacja techniczna i przedmiar robót w zakresie wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego przewiduje wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych grysowych (warstwa ścieralna) grubości 5 cm.
Pragnę zaznaczyć, że przy wykonaniu nawierzchni w technologii jednowarstwowej grubości 5 cm uzyskanie odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych jest praktycznie niemożliwe. W związku z tym wnoszę o zmianę technologii na dwuwarstwową – 4 cm warstwa wiążąca, 3 cm warstwa ścieralna. Biorąc pod uwagę, że nawierzchnia będzie wykonana na placu targowym, gdzie będziemy mieć do czynienia z ruchem manewrowym zmiana technologii na opisaną wyżej będzie korzystna dla Zamawiającego, gdyż zapewni dodatkowe wzmocnienie konstrukcji nawierzchni, a koszty z tym związane są bardzo zbliżone.
Odpowiedź:
W związku z odpowiedzią udzieloną na pytanie Wykonawcy 1 informuję, że zmianie uległa technologia wykonania nawierzchni z jednowarstwowej (o grubość 5 cm) na dwuwarstwową (o grubości 4 cm i 3 cm).
Pytanie 2:
Wzór umowy w § 6 ust. 4 stanowi: „Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi fakturami częściowymi po wykonaniu poszczególnych etapów robót. Podstawę do wystawienia faktury częściowej stanowić będzie protokół odbioru częściowego wykonanego etapu”.
Proszę o wyjaśnienie, czy zgodnie z tym zapisem Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe robót wchodzących w zakres rzeczowy poszczególnych zadań?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że zgodnie z przytoczonymi zapisami umowy dopuszcza się fakturowanie częściowe w ramach poszczególnych zadań. Z uwagi na liczne zadania inwestycyjne i związaną z tym dużą dynamikę zmian środków finansowych pozostających w dyspozycji Zamawiającego należy każdorazowo poinformować Zamawiającego o zamiarze wystawienia faktury częściowej i dopiero po uzyskaniu zgody należy fakturę wystawić.
Pytanie 3:
Wnoszę o zmianę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej, który brzmi:
„Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada zdolności techniczne i zawodowe pozwalające na prawidłową realizację zamówienia oraz wykaże, że: wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, 2 roboty budowlane (dotyczące wykonania nawierzchni asfaltowych i/lub z kostki brukowej) odpowiadające swoim rodzajem i wartością nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł brutto każda, robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia”
na:
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że posiada zdolności techniczne i zawodowe pozwalające na prawidłową realizację zamówienia oraz wykaże, że: wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, 2 roboty budowlane (dotyczące wykonania nawierzchni asfaltowych i/lub z kostki brukowej) odpowiadające swoim rodzajem i wartością nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł brutto łącznie, robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
Zmiana z pewnością rozszerzy krąg potencjalnych Wykonawców zainteresowanych uzyskaniem zamówienia.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej.
Pytanie 4:
Przedmiar robót nr 80/2016 w pozycji 1.6.1 zawiera następujący opis: Budowa nawierzchni z płyt ażurowych 100 x 75 x 12,5 cm. Rysunek nr N.01.2 wskazuje, że nawierzchnię należy wykonać z płyt ażurowych zbrojonych 50 x 50 cm grubości 10 cm. Natomiast projekt Budowlany w pkt 6.3 przewiduje wykonanie nawierzchni miejsc postojowych z płyt ażurowych betonowych o wymiarach 80 x 50 x 10 cm.
Proszę o wyjaśnienie rozbieżności oraz jednoznaczne określenie wymiarów płyt i wyjaśnienie czy mają to być płyty zbrojone?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że należy zastosować płyty ażurowe o wymiarach 100 x 75 x 12,5 cm podwójnie zbrojone.
BURMISTRZ
Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem
mgr inż. Waldemar Grochowski
Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 09.04.2018 roku do godziny 10:00, otwarcie ofert nastąpi w dniu 09.04.2018 roku o godzinie 10:30.