Do zadań stanowiska pracy do spraw budownictwa i gospodarki przestrzennej należy w szczególności:
1. przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
2. koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem
i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
3. udział w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej przy rozpatrywani spraw z zakresu planowania przestrzennego,
4. wydawanie wyrysów i odpisów z planów zagospodarowania przestrzennego,
5. prowadzenie aktualizacji rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6. dokonywanie oceny i analizy wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
7. prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
8. ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego,
9. prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy
i zagospodarowaniu terenu,
10. prowadzenie rejestru wydanych decyzji przez inne organy oraz analizowanie ich zgodności z ustaleniami, warunkami zabudowy
i zagospodarowanie terenu,
11. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic
obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.