Do zadań stanowisk pracy do spraw księgowości budżetowej należy
w szczególności:
1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza,
2. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu,
3. zapewnienie obsługi finansowo księgowej Urzędu,
4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5. przygotowywanie niezbędnych materiałów do sprawozdawczości,
6. sprawowanie bieżącej kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9. rozliczanie inwentaryzacji,
10. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyników finansowych,
11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych
i prawnych,
13. płace dla pracowników Urzędu oraz sprawy związane z płacami (ZUS, podatki, itp.).