BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Archiwum

Wyjaśnienie treści s.i.w.z. (I)

Email Drukuj PDF

                                              Rudnik nad Sanem, dnia 04.05.2020 r.

 

 

ZPF.271.12.1.2020

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SPECYFIKACJI

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (I)

 

 

Dot. przetargu nieograniczonego na

„Remont mostu na rzece Rudna w ciągu ul. Głowackiego w Rudniku nad Sanem”

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (s.i.w.z.) wraz z udzielonymi wyjaśnieniami:

 

Pytanie 1:

Prosimy o potwierdzenie Beneficjenta gwarancji wadialnej w formie innej niż pieniężna: GMINA I MIASTO RUDNIK NAD SANEM, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że beneficjentem gwarancji wadialnej wniesionej w innej formie niż pieniężna jest Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem.

 

Pytanie 2:

Wykonawca wnosi o zmianę zapisu dot. wymaganego doświadczenia w ten sposób, że: „wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej oraz prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu mostowego, odpowiadające swoim rodzajem i wartością nie mniejszą niż 900 000,00 zł brutto każda, robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia”. Wykonawca pragnie podkreślić, że wymaganie od Wykonawców doświadczenia w realizacji 2 zadań pozostaje nadmierne i ogranicza konkurencje, zmniejszenie wymogu do 1 zadania znaczenie zwiększy grono potencjalnych Wykonawców, a co za tym idzie i konkurencyjność i wysokość ceny ofertowej, która stanowi kryterium Zamawiającego o najwyższej wadze.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę zapisu dot. wymaganego doświadczenia.

 

Pytanie 3:

   Zgodnie z zaleceniami UZP Wykonawca wnosi o możliwość złożenia oferty drogą elektroniczną, podkreślić należy, że złożenie dokumentu przy użyciu drogi elektronicznej jest znacznie bezpieczniejsze i stanowi równie wiążący dokument jak ten składany w wersji papierowej:

W obecnej sytuacji zagrożenia epidemicznego Urząd Zamówień Publicznych zachęca zamawiających do komunikowania się z wykonawcami za pomocą środków komunikacji elektronicznej również w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej progów unijnych.

Urząd Zamówień Publicznych zaleca, aby komunikacją elektroniczną objąć wszelką korespondencję występującą w postępowaniu, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń, a także dokumentów. Przypominamy jednak, że oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 25a składane w postaci elektronicznej należy opatrzeć kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Pragniemy również zwrócić Państwa uwagę, że zastosowanie komunikacji elektronicznej możliwe jest nie tylko przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ale także w jego trakcie. Zamawiający bowiem uprawniony jest na gruncie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp w uzasadnionych przypadkach - do których niewątpliwie należy obecna sytuacja zagrożenia epidemicznego - przed upływem terminu składania ofert do zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w tym sposobu komunikacji w postępowaniu. Dokonaną zmianę treści specyfikacji zamawiający udostępnia na stronie internetowej, a także dokonuje zmiany ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zmiana sposobu komunikacji w postępowaniu powoduje, iż zamawiający wydłuża odpowiednio termin składania ofert, zapewniając tym samym wykonawcom dodatkowy czas na dostosowanie się do nowej sytuacji.

Zwracamy jednak uwagę, że wybór sposobu komunikacji przez zamawiającego nie powinien ograniczać uprawnień wykonawców. Tym samym w przypadku braku możliwości złożenia przez wykonawców ofert, wniosków i innych dokumentów w postaci elektronicznej zamawiający powinien umożliwić ich złożenie również w sposób tradycyjny. https://www.uzp.gov.pl/aktualnosci/komunikacja-elektroniczna-w-dobie-zagrozenia-epidemicznego.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na złożenie oferty drogą elektroniczną.

 

Pytanie 4:

Wykonawca prosi o zmianę wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy na 5%. Wskazać należy, że zmiana wysokości zabezpieczenia zwiększy dostępność dla przedsiębiorców do udziału w niniejszym postępowaniu, a tym samym zachowana zostanie zasada uczciwej konkurencji. Ponadto wskazać należy, że wartość 5% w sposób wystarczający zabezpieczy interesy Zamawiającego, mając chociażby na uwadze wartość kar umownych wskazanych we wzorze umowy.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Pytanie 5:

Wykonawca prosi o zmianę sposobu fakturowania w ten sposób, że Wykonawca będzie mógł wystawić faktury nie częściej niż raz w miesiącu maksymalnie do wysokości 90% wartości wynagrodzenia. Podkreślić należy, że w obecnej sytuacji wysoce pożądane jest zachowanie płynności finansowej i terminowość płatności dla mniejszych podwykonawców. Umożliwienie fakturowania miesięcznego pozwoli zachować pełną płynność finansową Wykonawcy bez konieczności kredytowania budowy.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że nie wyraża zgody na zmianę sposobu fakturowania.

 

Pytanie 6:

Czy Wykonawca składając ofertę w imieniu konsorcjum może złożyć wadium w formie innej niż pieniężna jako Lider konsorcjum, jeżeli z załączonego pełnomocnictwa wynika, że jest od uprawniony/zobowiązany do złożenia wadium w imieniu konsorcjum?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że jest możliwe złożenie wadium w formie innej niż pieniężna wystawionej na Lidera konsorcjum. W wystawionej gwarancji uwzględnić jednak należy wytyczne zawarte w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 15 lutego 2018 r. (IV CSK 86/17), a w szczególności o tym, że wniesienie wadium w formie gwarancji ubezpieczeniowej można uznać za prawidłowe i wystarczające tylko wtedy, gdy stwarza dla zamawiającego podstawę do żądania od gwaranta zapłaty oznaczonej kwoty pieniężnej niezależnie od tego, który z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy p.z.p.

 

Pytanie 7:

Wykonawca pyta jakie jest źródło finansowania zamówienia?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że zamówienie jest współfinansowane ze środków Funduszu Dróg Samorządowych.

 

Pytanie 8:

Czy Zamawiający uzna za spełniony wymóg posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej jeśli Wykonawca posiada już ubezpieczenie prowadzonej działalności w wysokości wyższej niż wartość zadania i zobowiąże się do jej przedłużenia jeżeli okazałoby się, że termin jej ważności jest krótszy niż termin zakończenia inwestycji.

Odpowiedź:

Tak.

 

Pytanie 9:

Wykonawca prosi o podanie orientacyjnej wartości zamówienia netto lub brutto ponieważ nie została ona ujęta w planie postępowań na 2020 r.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że szacunkowa wartość zamówienia wynosi 781 753,04 zł netto.

 

                                                                                                     BURMISTRZ

                                                                                                                                                                                  Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

                                                                                                                                                                                    mgr inż. Waldemar Grochowski



Nie przedłuża się terminu składania ofert


Ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 04 maja 2020 13:42  

Służby gminne