BIP Rudnik

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Archiwum

OGŁOSZENIE O PRZETARGU

Email Drukuj PDF

 

Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem

 ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem, woj. podkarpackie, pow. niżański,

 tel. (015) 876-10-02, fax (015) 876-11-19

 


 


ZPF.271.15.2013

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

na

Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

 

I. Nazwa i adres Zamawiającego:

 Gmina i Miasto Rudnik nad Sanem

ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem

powiat niżański, województwo podkarpackie

tel. (015) 876 10 01, fax (015) 876 11 19

www.rudnik.pl, Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. "> Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro i poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

 

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie s.i.w.z.:

 Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona będzie na stronie: www.rudnik.pl

 

IV. Określenie przedmiotu zamówienia:

 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

 1) Załadunek, transport i unieszkodliwianie zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu północnego wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podkarpackiego lub do Instalacji Zastępczej w przypadku braku instalacji regionalnej, wskazanej w obowiązującej uchwale Sejmiku Województwa Podkarpackiego w sprawie wykonania Planu Gospodarki odpadami dla Województwa Podkarpackiego.

 2) Załadunek, transport i zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów od właścicieli nieruchomości:

 a) papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, opakowania wielomateriałowe (kod: 20 01 01, 15 01 01, 15 01 05);

 b) szkło, opakowania ze szkła (kod: 20 01 02, 15 01 07);

 c) metale, opakowania z metalu (kod: 20 01 40, 15 01 04);

 d) tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych (kod: 20 01 39, 15 01 02);

 e) odpady biodegradowalne np. trawa, liście, gałęzie, roślinne odpady kuchenne itp. (kod: 20 02 01);

 3) Załadunek, transport, zagospodarowanie lub unieszkodliwianie:

 a) odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon;

 b) odpadów z aptek (3 punkty na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem);

 4) Prowadzenie przynajmniej jeden dzień w tygodniu Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), który zostanie wybudowany przez Zamawiającego. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyposażenia punktu w pojemniki pozwalające gromadzić następujące rodzaje odpadów: papier, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriaowe, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (posegregowane), popiół, szkło, metal, chemikalia, zużyte akumulatory i baterie, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone – wielkość i typ tych pojemników będzie zależna od przyjętego modelu gromadzenia odpadów.

 5) PSZOK powinien być czynny w dniach i godzinach określonych w obowiązującej Uchwale Rady Miejskiej w Rudniku nad Sanem w tym zakresie.

 6) Dane dotyczące Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem istotne z punktu widzenia zamówienia:

 a) liczba mieszkańców zameldowanych według danych ewidencji ludności:

  • w roku 2010 (stan na 31 grudnia 2010 r.) – 10 309 osób;

  • w roku 2011 (stan na 31 grudnia 2011 r.) – 10 332 osób;

  • w roku 2012 (stan na 31 grudnia 2012 r.) – 10 344 osób;

 b) liczba mieszkańców objętych usługą według szacunków Zamawiającego będzie wynosiła ok. 7 500 osób.

 c) liczba nieruchomości objętych usługą według danych z deklaracji – 2 100, w tym selektywnym sposobem gromadzenia odpadów objętych zostanie ok. 2 000 nieruchomości.

 d) szacunkowa łączna ilość odpadów komunalnych mających zostać odebranych, przetransportowanych i zagospodarowanych z terenu Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem wynosi 3 105 Mg – przedstawione wielkości odpadów komunalnych są wielkościami orientacyjnymi ustalonymi na podstawie iloczynu szacunkowo wytworzonych odpadów oraz liczby mieszkańców objętych usługą w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Ustalone ilości mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb Zamawiającego uwzględniając ilość odpadów wytworzonych przez mieszkańców;

 e) ilości zebranych odpadów w latach 2010 – 2012 z podziałem na frakcje:

 

Lp.

Rok

Rodzaj odpadu

Masa odpadu [Mg]

1.

2010

Niesegregowane (zmieszane) odpady

435,50

Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia

8,14

Szkło, opakowania ze szkła

51,25

Metale, opakowania z metalu

1,60

Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych

31,30

Razem

527,79

2.

2011

Niesegregowane (zmieszane) odpady

667,61

Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia

9,61

Szkło, opakowania ze szkła

52,23

Metale, opakowania z metalu

4,97

Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych

35,21

Razem

769,63

3.

2012

Niesegregowane (zmieszane) odpady

706,72

Papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tekstylia

8,90

Szkło, opakowania ze szkła

57,35

Metale, opakowania z metalu

3,88

Tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych

33,67

Razem

810,52

 

f) na podstawie powyższych danych Wykonawca ustali przewidywaną masę odpadów komunalnych i na tej podstawie określi cenę ryczałtową za wykonanie usługi. Wykonawcy nie przysługuje prawo do dodatkowego wynagrodzenia lub odszkodowania za osiągnięcie innej wielkości.

 7) Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia nałożonych na gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami zebranych selektywnie odpadów.

 8) Wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomów masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania.

 9) W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa w pkt. 7 i 8 Wykonawca zwróci Zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów.

 10) Załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu, którym dysponuje Wykonawca.

 11) Sprzęt o którym mowa w pkt 10 musi spełniać wszystkie wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa.

 12) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami zmieszanymi.

 13) Przed rozpoczęciem wykonywania usługi Wykonawca musi sporządzić harmonogram świadczenia usług oraz harmonogram działania PSZOK, który po zatwierdzeniu przez Zamawiającego należy dostarczyć w formie ulotki właścicielom nieruchomości. Opracowane harmonogramy muszą być bezwzględnie przestrzegane. Harmonogramy muszą uwzględniać częstotliwość odbioru odpadów zgodną z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem. Obowiązkiem Wykonawcy jest aktualizowanie harmonogramu na wniosek Zamawiającego lub w miarę zaistniałych potrzeb – zawsze po uzyskaniu zgody Zamawiającego.

 14) Usługa wywozu odpadów poza harmonogramem, na zgłoszenia właściciela nieruchomości będzie odbywać się odpłatnie na podstawie umowy między Wykonawcą i właścicielem nieruchomości.

 15) Wymagana częstotliwość wywozu odpadów:

 a) z obszarów zabudowy jednorodzinnej:

  • odpady zmieszane – 2 razy w miesiącu,

  • zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – 1 raz w miesiącu,

 b) z obszarów zabudowy wielorodzinnej:

  • odpady zmieszane – przynajmniej 4 razy w miesiącu,

  • zbierane selektywnie papier i tektura, szkło, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe – przynajmniej 1 raz w miesiącu,

 c) pozostałe:

  • odpady ulegające biodegradacji – przynajmniej 2 razy w miesiącu (w okresie wiosna, lato, jesień), 1 raz w miesiącu (w okresie zimowym).

  • odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony – 1 raz w roku,

  • odpady z aptek – 1 raz na kwartał (usługa wykonywana od 01.01.2014 r.),

 16) Wykonawca w ramach oferowanej ceny dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnej zbiórki odpadów w kolorach określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

 17) Ilość worków do selektywnej zbiórki odpadów, które musi zapewnić Wykonawca:

 a) niebieski, zielony, czerwony, brązowy – po jednym na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka;

 b) żółty - po dwa na nieruchomość, następne po odebraniu pełnego worka;

 18) Worki powinny spełniać następujące wymagania:

 a) materiał – folia polietylenowa,

 b) pojemność – 120 l,

 c) grubość – min. 60 mikronów,

 d) nadruk – oznaczenie rodzaju odpadów i dane Wykonawcy (nazwa, adres i numer telefonu).

 19) Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia worków do właścicieli nieruchomości po podpisaniu umowy, w terminie ustalonym z Zamawiającym.

 20) W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wyposaży posesji w pojemniki na odpady segregowane i niesegregowane, Wykonawca ma obowiązek zapewnienia właścicielom nieruchomości możliwości zaopatrzenia się w te pojemniki. Wykonawca udostępnia zainteresowanym właścicielom nieruchomości ww. pojemniki na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Zamawiającego żadnych kosztów z tego tytułu.

 21) Wykonawca ma obowiązek odbierania odpadów gromadzonych w pojemnikach będących własnością właścicieli nieruchomości, jeżeli spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem.

 22) Do obowiązków Wykonawcy należy kontrolowanie właścicieli nieruchomości pod kątem wypełniania zadeklarowanego obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne informowanie Zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. Do informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną wraz z datą.

 23) Środki uzyskane ze sprzedaży selektywnie odebranych surowców wtórnych są dochodem Wykonawcy i powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przy ustalaniu ceny za wykonywaną usługę.

 24) Wykonawca jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu sprawozdań według wzoru i częstotliwości określonej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630).

 

3. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

90.00.00.00 – 7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne

90.50.00.00 – 2 Usługi związane z odpadami

90.51.20.00 – 9 Usługi transportu odpadów

90.51.31.00 – 7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90.51.41.00 – 3 Usługi recyklingu odpadów

90.53.30.00 – 2 Usługi gospodarki odpadami

 

4. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza złożenia oferty wariantowej i wymaga, aby Wykonawca złożył jedną ofertę opiewającą na jedną cenę.

 

VI. Termin wykonania zamówienia:

Okres realizacji zamówienia: od dnia 01.07.2013 r. do dnia 31.12.2014 r.

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca spełnia warunek jeżeli:

 a) posiada aktualne zezwolenie starosty na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) obejmujące teren Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;

b) posiada wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Burmistrza Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem w zakresie odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że posiada wiedzę i doświadczenie pozwalające na prawidłową realizacje zamówienia;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

4) sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca spełnia warunek jeżeli oświadczy, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie zamówienia.

2. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według reguły „spełnia” albo „nie spełnia” na podstawie złożonych przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów.

 

VIII. Informacja na tematów wadium:

W postępowaniu nie jest przewidziane składanie wadium.

 

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów:

Nr:

Nazwa kryterium:

Waga:

1

Cena

100 %

 

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy złożyć w budynku Urzędu Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem, ul. Rynek 40, 37 – 420 Rudnik nad Sanem, w pokoju nr 7 (Sekretariat) do dnia 09.05.2013 r. do godz. 10:00.

 

XI. Termin związania ofertą:

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

XII. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

XIII. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej:

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

XIV. Istotne postanowienia umowy:

1. Istotne postanowienia umowy określa Część 2. Wzór Umowy.

2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty dotyczącej wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany ustawowej stawki VAT.

 

XV. Osoby uprawnione do kontaktu z Wykonawcami

1. W zakresie przedmiotu zamówienia – Pani Ewa Sudoł – w 8:00 – 15:00 od poniedziałku do piątku, pok. nr 5, tel. (015) 876 10 02, wew. 38 - Urząd Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem.

2. W zakresie formalności prawnych – Pan Andrzej Smoła, Dariusz Świta – w 8:00 – 15:00 od poniedziałku do piątku, pok. nr 11, tel. (015) 876 10 02, wew. 31 - Urząd Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem.


Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: 30.04.2013 r.

Numer ogłoszenia: 1723222013

Rudnik nad Sanem, dnia 30.04.2013 r.

 

 

BURMISTRZ

Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem

mgr inż. Waldemar Grochowski



 

ZAŁĄCZNIKI

Ogloszenie o przetargu (*.pdf)

Czesc 1 instrukcje dla wykonawcow (*.pdf)

Czesc 2 umowa (*.pdf)

Zalacznik nr 1 Formularz oferty (*.pdf)

Zalacznik nr 2 Oswiadczenie o braku podstaw do wykluczenia (*.pdf)

Zalacznik nr 3 Oswiadczenie o spelnianiu warunkow (*.pdf)

Zalacznik nr 4 Oswiadczenie dotyczace grupy kapitalowej (*.pdf)

 

Ostatnia aktualizacja: wtorek, 30 kwietnia 2013 09:58  

Służby gminne